Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sanne en Monique - WaarBenJij.nu Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sanne en Monique - WaarBenJij.nu

Ayers Rock

Door: Sanne en Monique

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Monique

19 Oktober 2012 | Australië, Alice Springs

Op dit moment zitten we in Alice Springs. Dus we blikken even terug op de 1e dagen: Ayers Rock!

Dag 1:
Vermoeid aangekomen op het resort, na de lange reis. Het aller eerste wat we gedaan hebben is natuurlijk: De australische hoed kopen!!! Dat hoord er gewoon bij!

Vervolgens inchecken, dat moet helaas ook gebeuren, haha! Daarnaast ook de trips voor de volgende dag en alvast de reis naar Alice Springs, zodat we daar niet meer aan hoeven te denken.

Vervolgens zijn we afgepeigerd aan het zwembad gaan liggen. We hadden brieven van het thuisfrond meegekregen en deze mochten we pas gaan lezen als we aangekomen waren, dus; LEZEN! Mooie brieven, bedankt!!!!

Dag 2:
De trip naar Kata Tjuta bij zonsopgang. Dus we moesten om 5 uur al opstaan. Sanne werd wakker om half 6 op haar horloge! Ja hoor, dat begint goed! We hebben ons verslapen. In paniek maakte Sanne Monique wakker en we sprongen richting onze telefoon, waarom is de wekker niet gegaan? Huh? Hier staat 1 uur. Hoe kan dat dan? Sanne kijkt op haar telefoon, ook 1 uur?! Ow, shit, horloge op z'n kop... Het is nog maar 1 uur! Dus we konden weer gaan slapen.

5:00 stonden we netjes te wachten. Niet verslapen, gewoon op tijd. ;-) We reden met een gids naar het National Park, richting Kata Tjuta. Daar aangekomen was het nog even wachten op de zonsopgang die we zagen opkomen naast de Uluru. Daar stonden we dan, met een groep mensen, allemaal met dikke kleding aan. Wij natuurlijk in onze korte broek en hempje. Want we zijn in de woestijn, toch? Tja, het was inderdaad wel een beetje fris. Marjaaaa...

De zonsopgang was erg mooi! De zon rees snel. Daarna kregen we een ontbijt bij Kata Tjuta en hebben we nog mooie foto's kunnen maken. Monique van de rotsen en Sanne van haar eigen lange schaduw: "Kijk Monique ik heb lange benen!!!" Monique zegt: "Huh? We staan eindelijk hier, bij de bekende rots, en jij gaat foto's lopen maken van je eigen schaduw!!" Ja, Sanne kijkt toch iets anders naar de omgeving...

Terug bij het resort, weer geslapen. Om 15:00 weer terug naar het National Park. Dit keer naar Uluru. En daar de zonsondergang te bekijken. Leuke tocht gehad. En een mooie zonsondergang... Oh ja, en een mooie steen. Monique was benieuwd wie die steen nu eigenlijk daar heeft gebouwd? En de gids antwoorde; een gekke architect. Dus weer bruikbare informatie verkregen. Zo leren we nog eens wat!!! En houden we onze intelligentie hoog.

Terug bij het resort weer moe maar voldaan, dus weer lekker slapen!

Dag 3:
Dit was onze relaxte dag. Alsof we niet al genoeg hebben geslapen! De Jet Lag is goed te voelen. Lekker aan het zwembad gelegen met een boekje. Goed insmeren, want de zon is echt sterk!!!

Nog enkele bootschappen gedaan voor morgen: de busreis naar Alice Springs.

Daarna weer terug naar het zwembad. Goh, wat hebben we het zwaar... ;-)

Dag 4:
Busreis naar Alice Springs. We hebben in de verte een zandstorm gezien en onweer. Onweer is daar erg uitzonderlijk. Dat is in de laatste 15 jaar niet meer voorgekomen in de woestijn. Dat wij dat toch even hebben mogen meemaken!!!

We hebben 's Avonds rondgelopen in Alice Springs. Daar was een markt, dus eventjes rondgeneust. Vervolgens in een bar gezeten. Super leuk! Een typische ouderse Western bar. Met die halve klapdeurtjes, houte lange tafels, cowboyschoenen tegen het plafond, hoeden aan de muur, opgezette dieren, ouderwetse live muziek.

Dag 5:
De weg naar Darwin regelen en het thuisfront informeren over onze 1e week.

Totzover al hele leuke dingen meegemaakt! Tot snel, dan komen we weer met onze volgende verhalen!

• 19 Oktober 2012 - 07:33

John Van Den Munckhof:

Dag Monique,

Leuk verhaal om te lezen, dat zal wel schrikken zijn geweest, toen je dacht je verslapen te hebben.

Was dat cowboy cafe, toevallig Bojangles ? Daar ben ik ook op stap geweest namelijk: was erg gezellig.

Een goeie reis gewenst naar Darwin. Ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen.

Groetjes uit Eindhoven.

John

• 19 Oktober 2012 - 07:39

Sjoukje:

Wauw mooi zeg! En jullie kunnen hoog springen ;-) Ook grappig dat het koalabeertje het tot Australië heeft gered haha :-). Ben alweer benieuwd naar het volgende verslag!
    Geniet ervan xx Sjoukje

• 19 Oktober 2012 - 07:39

Sjoukje:

Geniet ervan xx Sjoukje

• 19 Oktober 2012 - 08:12

Willeke Sanders Vd Velden:

Hallo cowboys

Leuk om jullie zo te kunnen volgen, dan heb ik ook nog wat vakantie! Mooie foto's! Jullie schrijfstijl is levendig en beeldend, ik zie het al helemaal voor me! Zo te voorspellen wordt het trekken van resort naar resort van zwembad naar kroeg, van national park naar national park, van musea naar giftshops, etc. Ik wacht met smart op de volgende verhalen.
    Het is hier in Helmond 24C en het wordt zonnig. Dag meiden, geniet er van!

Groet Willeke

• 19 Oktober 2012 - 09:09

Carola:

Heej Sanne...
    Wat een avonturen zeg! Geweldig!! Ben blij dat alles goed gaat en dat jullie ondanks de jetlag zo fijn genieten... Er komt nog veel meer en voor je het weet zijn de 3 maanden al voorbij haha... Leuk dat het olifantje dicht met je mee reist ;-) veel plezier nog en ik ben benieuwd naar je andere verhalen... Xxx Carola

• 19 Oktober 2012 - 09:23

Monique Linssen:

Ja john dat was inderdaad bojangles!! ziet er erg gezellig uit daar:) leuke live muziek ook!!
    xxje

• 19 Oktober 2012 - 09:25

Sanne Louwers:

Bedankt al voor de leuke reacties! Ook van de vorige verslagen!!! We lezen ze graag hier terug, Down Under, want stiekem missen we jullie wel een beetje. Maar niet te veel, want de tijd vliegt!!!

En natuurlijk reizen de gekregen geluksdingetjes mee! Die helpen ons de reis door... <3

Tot de volgende!!

XX

• 19 Oktober 2012 - 12:32

Maartje:

Hey monique
    Super leuk verslag! Ik had je gesmst maar kan je beter op fb bereiken;)
    Ook echt gave fotos zeg! Wel raar dat je nu zo ver weg zit..
    Maar ik zeg geniet ervan want hier heb je zo lang naar uit gekeken!!
    Heel veel plezier!!
    Dikke kuss en knuffel, Maartje

• 19 Oktober 2012 - 13:14

Inge:

Jeeej! Er staat weer een bericht van jullie op de site! En leuke foto's! Wat gaaf wat jullie al meegemaakt hebben.. Je houd de spanning er wel in Sanne met je horloge! Hahaha.. ik zie dat je je armband om hebt! :D
    Wat een luxe! Heerlijk bij komen bij het zwembad! En met zo'n lekker weer erbij maakt het natuurlijk helemaal compleet! Jullie telefoonnummer hebben we goed ontvangen, dus altijd fijn als er iets is, dat we jullie altijd kunnen bereiken!
    Heel veel plezier en hopelijk gaat de reis naar Darwin nu wel goed! Tot de volgende bericht en hopelijk kunnen we dan wel gaan skypen!

Xxxxx

• 19 Oktober 2012 - 15:54

Nellie:

hartstikke leuke dingen hebben jullie al meegemaakt, fijn dat we jullie zo toch nog een beetje kunnen volgen. mooie foto's ook en ik heb de klompjes herkend! die hoeden staan jullie mooi. ik kijk alweer uit naar 't volgende verslag.

grs, nellie, en natuurlijk jos.

• 19 Oktober 2012 - 16:20

Mama En Papa Van Sanne:

Hoi Sanne en Monique,

wat fijn om weer iets van jullie t horen.Wat hebben jullie al veel ondernomen en mee gemaakt.Jullie benutten wel de tijd dat jullie in Australie zijn.
    De afwisseling van actie en relaxen combineren jullie mooi.
    De foto"s zijn super!!!!
    We zien dat jullie genieten.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx pap en mama.

• 19 Oktober 2012 - 17:03

Joyce Van Duijnhoven:

Ha dames,

Leuk om te lezen hoe jullie de eerste dagen in Australië zijn doorgekomen! Jullie hebben al heel wat gezien en wat een mooie foto's!! Veel plezier en ik verheug me op jullie volgende verslag!

Liefs Xx Joyce

• 19 Oktober 2012 - 17:47

Joyce Swinkels:

Hey Sanne en Monique,

Mooi om te horen dat jullie al veel hebben gezien, ook dingen die niet vaak daar voorkomen.
    En heel mooie foto's zie ik al.
    Veel plezier op de rest van jullie avontuur.

Groetjes Joyce

• 19 Oktober 2012 - 18:54

Caren:

Ha Meiden.
    Wat een prachtige foto's....wat zul jij er veel gaan maken Sanne!!!!!
    Genieten maar...
    groetjes Caren

• 19 Oktober 2012 - 20:29

Niels Hoebers:

hey hey !

Ik kijk elke dag of er weer veranderingen zijn op deze site.
    En eindelijk is het dan zover, een verhaaltje en een paar gave foto's !

Ik ben benieuwd naar de volgende foto's, verhaaltjes, en blunders :P

Gr's Niels Hoebers

• 20 Oktober 2012 - 14:50

Silvie Joosten:

Haaa Mo en Sanne!!

Wat een gaaf verhaal en super mooie foto's al!!
    IK heb jullie geen goede reis meer kunnen wensen, maar zo te lezen is dat wel gelukt! Helemaal super!
    Op facebook las ik net dat jullie spannende dingen tegen moet gaan, wel een beetje uit kijken hé!!
    Haha.. Geniet er nog lekker vna dames, ik wacht met volle smacht op het volgend verhaal!!

Liefs Silvie en de groeten van Krijn!

• 20 Oktober 2012 - 19:20

Erica:

Wauw... Gaaf ... Genieten (en de groetjes)!!!!

• 21 Oktober 2012 - 14:23

Ankie:

Kei mooi die foto's, en leuk wat jullie al gedaan en gezien hebben.

Grt Ankie

• 23 Oktober 2012 - 18:32

Karlijn:

Hey Sanne en Monique,

WAUW!!!! VETTT!!!! Mooie foto's, op 1 na dan ;)....
    Klinkt allemaal super, leuk om dit al te lezen. Ik hoop dat er nog veel verhalen
    bij komen en veel foto's!!! Kan krijgen wij hier in dat koude kikkerlandje (alhoewel het hier nu ook heerlijk weer is 22 graden ong) ook wat mee van jullie belefenissen.
    Veel plezier!! Geniet ervan!!
    xx
    Karlijn

• 25 Oktober 2012 - 10:38

Thiemo:

Hey Monique,

Goed bezig man! Het lijkt erop dat jullie je daar prima vermaken en goh waarom ook niet ;) Ben benieuwd wat jullie nog meer te wachten staat.

Groetjes,

Thiemo