Alice Springs, Tannant Creek, Katherine en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sanne en Monique - WaarBenJij.nu Alice Springs, Tannant Creek, Katherine en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sanne en Monique - WaarBenJij.nu

Alice Springs, Tannant Creek, Katherine en Darwin

Door: Sanne en Monique

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Monique

25 Oktober 2012 | Australië, Darwin

Zo, weer een update over de afgelopen week... Er zijn weer veel verhalen en we hebben weer een lange reis achter de rug!

Dankzij Taxi Chris hebben we extra plaatsen van Australie kunnen bewonderen! Wie is Taxi Chris???

Nou hier komt ons verhaal:
We stonden aan het loket van ons Hostel in Alice Springs. We wilden graag met de trein naar Darwin. Die was gisteren vertrokken en gaat maar 1x in de week, SHIT! Dan een bustour, van 3 dagen, met mooie tussenstops. Klinkt goed! De man belde naar de organisator maar deze vertrok ook pas volgende week, SHIT! En in Alice Springs is werkelijk NIKS te beleven... En nu? Dan maar met het vliegtuig, veel te duur, SHIT! Duss... En nu?

Een man (Taxi Chris) in dezelfde ruimte zei dat hij ook die kant uit ging, maar wel met tussenstops. We mochten met hem mee, als we het prima vonden dat we zouden stoppen in Tennant Creek en Katherine.
De eigenaar van het hostel zei dat dat een mooi aanbod was met een hele mooie omgeving! Hij gaf ons ook meteen de tip om naar de Hot Springs te gaan en een kano tocht te doen! Zo gezegd zo gedaan!

In de auto maakten we kennis met taxi Chris. Hij kwam oorspronkelijk van India en is op zn 15e verhuisd naar Australie. Dusss... Hij weet gelukkig dat hij links moet rijden!! Haha!
Hij werkt bij de bank en gaat regelmatig alleen met zn auto op doortocht.
Nu dus samen met ons.

Aangekomen in Tennant Creek na 8 uur rijden waren we DOOD OP!
We hadden een hostel zelf geboekt, maar toen we daar aankwamen zagen we een man zonder tanden! Een ruimte vol met oude vieze opgestapelde spullen, slaapplek zonder airco, gewoon ronduit vies, precies een beeld uit een horrorfilm! Wij vonden het niks, Chris vond het ook niks om ons daar achter te laten. Daarom stelde hij voor om eest mee te gaan naar het motel van van hem en dat zag er beter uit! We zijn gaan informeren en kwamen er achter dat daar ook nog plek was, gelukkig!!! We zijn daar gebleven.

Tennant Creek is zo'n gat waar niets te beleven valt, dus na 1 nacht reden we verder naar Katherine.In Nederland zien we dode konijnen en katten langs de weg liggen, hier zien we aangereden kangaroe's, koeien en buffels langs de weg liggen! Na een aantal uur rijden kwamen we aan in Katherine, daar verbleven we op een soort camping in een huisje. De omgeving was er geweldig, de walabi's liepen er gewoon rond! Ze waren redelijk tam en nieuwsgierig naar de mensen. En met onze tips van de hosteleigenaar uit Alice Springs bekenen we hoe we waar moesten komen. De eerste dag kwamen we samen met Mac Donnalds bij van onze zware reis, dat was lekker!!!

Dag 2 in Katherine gingen we kano'en. Dat was een belefenis! Kano'en tussen de krokodillen, zonder een krokodil te hebben gezien! Wel een slang, een schildpad en 2 kangaroe's langs de kant. Het was een mooie kanotocht. De tijdsduur was normaal gesproken 60 minuten. Maar dat is echt een inschattingsfout! Wij deden er 130 over! Dat is dus, Monique gaat rekenen: MEER DAN HET DUBBELE!!!

Dus onze tocht: Daar gingen we dan, we moesten rechts aanhouden, dat was al een hele opgave! Hoe moet dat?! We gingen van de ene naar de andere kant! HELLUP! Daar komt een boot aan! Snel weer netjes aan de kant peddelen. Wat een gedoe! Hadden ze er maar motertjes op zitten... Tijdens de tocht mochten de foto's dus ook niet ontbreken. Daar ging Monique dus even tijd voor nemen. Toen ze daarmee klaar was, stopte ze het fototoestel weer in de waterdichte ton. Sanne hoorde een plons, en vrijsnel daarna: "Oh SHIT!!!", ze keek achterom en Monique keek verschrikt naar Sanne. "Dat was je zonnebril!" Oke, dat was stom. Even terug gepeddeld en de bodem proberen te voelen: te diep. Jammer. Dag bril!!! De enige manier om Sanne's bril terug te zien is op een krokodillenhoofd. Dus dat was onze nieuwe missie: Een krokodil vinden met een zonnebril!

Hellaas, geen krokodil gezien...

Dag 3 zijn we naar de Hot Springs gelopen. GELOPEN?! Het waren maar 5 kilometers. What the Hell!!! Dat doen we NOOIT meer. Even een wandeling maken in de brandende zon, ongeveer 40 graden! Gelukkig kwamen we een beekje tegen onderweg, dus konden we even afkoelen. AFKOELEN?! Het water is warmer dan het water waarmee we ons douche! Nou ja, toch maar even voor het idee. Daarna vervolgden we onze tocht. We zagen een tankstation als een oase voor onze ogen: COLA!! COLA!! COLA!! Niet zomaar Cola, maar KOUDE COLA!! Dus wij kwamen kapot en helemaal bezweet aan. Het personeel keek ons raar aan: Waar komen jullie vandaan? We kochten onze Cola en dronken deze al voor de helft leeg in de winkel. We legden maar even uit wat we hadden gedaan, en ze keken ons vol ongeloof aan. Er was ook een kortere weg langs de rivier! Tja, WETEN WIJ VEEL!! Nadat we weer wat afgekoeld waren liepen we weer naar buiten. We kregen meteen weer een klap in onze gezicht door de warmte. Maar ach, we waren er bijna. Nog een stukje gelopen en daar waren we dan. Hoppa, kleren uit en zwemmen! Dat was fijn! Na 2 uur lopen waren we er eindelijk. Zoals je kunt zien was dat het ook echt wel waard, het was er schitterend!!! Zie foto's! Een uurtje later kwam taxi Chris ons daar ophalen. Gelukkig hoefden we de hele weg niet terug te lopen!

Dag 4 vroeg op om naar Darwin te gaan rijden. EINDELIJK naar Darwin! Maar we hadden de tijd met Chris niet willen missen. We hebben daardoor leuke extra dingen mee kunnen maken.

Darwin... Een stad met alles dicht in de buurt. Fijn om niet steeds een auto nodig te hebben. Hier vermaken we ons wel! Morgen gaan we naar Litchfield National Park. Dan gaan we veel watervallen zien en eindelijk onze jumping croc cruise maken. Gaan we nu wel krokodillen zien??? Je hoort het in onze volgende verslag!

Tot dan!!

• 25 Oktober 2012 - 11:14

Mama Dore-Jan:

Ha Sanne en Monique,

wat een mooi reisverslag.Jullie beleven nog eens wat samen.Wat een avontuur.Gemengd met humor.
    De foto"s zijn super.Zo krijg ik een goed idee hoe jullie het daar in het verre Australie beleven. Ook fijn om te zien dat jullie zo"n plezier hebben samen.

Ik wacht vol spanning jullie volgende reisverslag af.!!!!!!!!!!!!
    Heel veel liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmam.

• 25 Oktober 2012 - 11:15

Inge:

Heey mensen van het goede leven!

Wat genieten jullie vollop zeg! En wat een gave foto's, kan wel zien dat er een fotografe erbij zit! Echt super mooi! Enne.. monique wat is er met jou gebeurd?? Je bent al zo bruin!
    Heel veel plezier morgen bij de Litchfield National Park! Have fun!

Xxx Inge

• 25 Oktober 2012 - 11:15

Inge:

Heey mensen van het goede leven!

Heel veel plezier morgen bij de Litchfield National Park! Have fun!

Xxx Inge

• 25 Oktober 2012 - 12:13

Willeke Sanders:

Hallo meiden

Wat een hitte daar, kijken jullie wel een beetje uit (zei de bemoeizuchtige collega) en neem altijd drinken mee! Geniet van deze mooie reis! Verder is alles goed in Helmond met de meisjes en ik wacht vol verwachting op je volgende verslag!

Doei doei Willeke

• 25 Oktober 2012 - 15:05

Bas En Marian Venhuizen:

Aloha of moet ik zeggen hei mate, wat een mooie foto's en leuke verhalen. Maar ondanks alle shit is alles toch goed gekomen en dat maakt het avontuur alleen maar mooier. Want niet alleen heb je iets waar je later altijd over kunt praten maar prachtige herinneringen en veel geleerd over het land en de mensen. Het klopt dus dat deze mensen very lay back zijn. Fijn van Chris om jullie zo te helpen, geef hem maar een knuffel van mij. Verder hoop ik dat alles zo goed blijft gaan op een paar kleine tegenslagen dan. Hier is ook alles kits, Pien en Mien leggen nu allebei om de 25 uur een eitje en die zijn me toch lekker. Met Bas en zijn knie gaat het ook goed, gelukkig heeft hij geen pijn meer. Keilief dat je nog aan mijn verjaardag gedacht hebt. Hier is het weer goed op enkele miezerbuitjes na. Maandag was het zelfs nog 22 graden dus dat is goed, maar ik krijg het weer wat ik verdien op die dag. Toen was ik jarig jopje. Nu ga ik stoppen en we wachten met spanning het volgende verslag af en natuurlijk weer van die mooie foto's, je weet dat ik daarop kick. Ik kan nu al bijna niet wachten om ze allemaal weer in een boek te zien. Een KOEIENDAG en knuffels, van je zwembadmoeder Marian en Bas. DDDDDDDDDOOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII xxxxxxxxxxxx

• 25 Oktober 2012 - 19:32

Niels Hoebers:

Hey !

Weer een super verhaal en super mooie foto's !

Nu weet ik het zeker, ik wil daar ook een keer heen :P

Nog heel veel plezier met het genieten en relaxen !

doei doei Niels

• 25 Oktober 2012 - 20:42

Silvie Joosten:

Haa meiden!!!

Weer een leuk verhaal hoor, en super leuke foto's!!
    Ik ben gewoon jaloers! Gelukkig dat jullie Taxi Chris zijn tegen gekomen, DE HELD!
    Geniet er nog lekker van.. en inderdaad inge, ze zijn al lekker verkleurd!!

Succes met jullie volgende avonturen!!

Liefs Silvie

• 26 Oktober 2012 - 13:11

Monique Linssen:

Haha we hebben het zeker naar ons zin!! En de pubs hier zijn ook erg gezellig!!:)
    ....haha ja willeke we zullen hier goed op ons zelf passen:) we doen alleen maar met krokodillen zwemmen en bij vreemde mensen in auto's stappen verder niks:p...heel fijn dat jullie ook zo meeleven!!:) erg lief!! En fijn dat het goed gaat met de allerbeste zusters van helmond!! Werk ze nog!! Doe ik wel vakantie vieren voor jullie allemaal!
    Xxxje

• 27 Oktober 2012 - 08:12

Sanne:

Bedankt voor de leuke reacties!! Ja, Monique wordt al aardig bruin. ;-) Het is gewoon geweldig hier, en we maken wat mee zeg! Heel veel! En natuurlijk ook met onze rare domme ondoordachte dingen, dat maakt het alleen maar leuk! Rare blunders tussendoor, daar kunnen we altijd wel om lachen.

Leuk Marian, dat jullie kippen jullie eten geven! Nog even kun je ei met KIP eten! Hahaha! Dan hoef je niet meer naar de winkel!! ;-)

Tot snel weer, met onze volgende verslagen! :-D