Van Airlie Beach naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne en Monique - WaarBenJij.nu Van Airlie Beach naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sanne en Monique - WaarBenJij.nu

Van Airlie Beach naar Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Monique

20 December 2012 | Australië, Brisbane

De laatste weken op de boot. Van Airlie Beach naar Brisbane. Nog even genieten van de boot, Steve, de crew en natuurlijk de mooie eilanden!

We hebben weer velen eilanden gezien. Middle Percy Island is een van de lievelingseilanden van Steve. Toen we daar aankwamen was het strand bijna net zo wit als Whitehaven Beach en daar was een mooi huisje getimmerd met herinneringen van boten die daar zijn geankert. Ze lieten er vanalles achter, borden met namen erop, legen flessen drank, mooie spreuken, kledingstukken, enz. Mooi om te zien! We hebben op het eiland rondgelopen, kokosnoten uit de palmbomen gegooit en opgegeten en gedronken! En hele leuke foto's gemaakt van de groep.´s Avonds een Bbq gehad. Samen met 2 bewoners van het eiland. Het was een gezellige avond met een kampvuur waar ons eten werd opgewarmd en de gitaren ontbraken ook niet.

Nachtzeilen! Dat hebben we ook gedaan! De crew werd verdeeld in groepen van 3. 1 achter het stuur, de andere 2 wisselden af en keken met je mee. 3 uur lang vaarde je met je groep. Maar de zee was wild! Het sturen ging zo lastig! Steve bleef bij de groepen om de koers aan te geven en een oogje in het zeil te houden. Als het goed ging kon hij ook even gaan slapen. Maar door de wilde zee had hij niet veel slap gehad! We hadden geen punt om ons op te concentreren, dus we werkten met de grades en de sterren. Het was leuk om eens mee te maken, maar door de wilde zee was het op het moment zelf geen pretje!

Verder zijn we nog naar een eiland gevaren, de dingy werd in het water gedaan en we vaarden met de dingy naar het eiland. Dat eiland had een riviertje dat ons naar een mooi stukje bracht waar we ook weer foto's hebben gemaakt. Het was wel even spannend om daar naar toe te varen, want er waren veel uitmondingen van riviertjes die dood liepen, maar we hadden in 1x goed gevaren!

Het volgende eiland, ook 1 van Steves favoriete eilanden, was Lady Musgrave. Helaas, door het weer konden we niet aan land. Er klonken waarschuwingen door de radio, dat het niet verstandig was om te gaan varen. Dit duurde 5 dagen! We moesten voorzichtig zijn met het water, en op een gegeven moment was ook het water op! Douchen ging dus niet meer op de boot. Daarvoor moesten we ons wassen in de zee. Hadden wij geluk dat het zeewater helder blauw was! Gek genoeg voelden we nadat we ons gewassen hadden in de zee weer helemaal schoon. Gek om je haar te wassen in zee! Ach, hebben we dat ook eens meegemaakt! Na zoveel dagen verveelden we ons dood. We lazen boeken uit, keken films, snorkelden (het rif was weer fantastisch mooi!!) En Steve had een verrassing! We mochten de mast in! We gingen in een zitje van hetzelfde stof als life jackets, zitten en die werd vastgemaakt aan touwen. Aan die touwen hees Steve ons omhoog de mast in. Dat was hoog! En je had nauwelijks houvast! Je moest volledig vertrouwen op Steve en de touwen. Maar het was een gave ervaring! Vanuit de mast zag je het rif boven het water uit komen als het water laag stond. Erg gaaf om mee te maken! Maar stiekem ook doodeng...
Het weer was erg wisselvallig toen geankerd lagen bij Lady Musgrave. Het ene moment scheen de zon, en op het andere moment regende het. Dat gaf ons een super mooie heldere regenboog. Mooi om te zien!!

Toen we eindelijk weer konden vertrekken gingen we naar Fraser Island. Fraser Island is het grootste zandeiland van de wereld. Daan konden we aan land. Fijn om weer aan land te kunnen gaan en daar hebben we een wandeling gemaakt.

Daarna gingen we naar Mooloolaba, Bijna ons eindbestemming bereikt! We wachtten daar op een telefoontje van de haven van Brisbane, de havens zijn al vol! Oh nee!! En nou? Dan maar even afwachten... Tja, dat heb je met de feestdagen in het vooruitzicht! Uiteindelijk kregen we de 2e dag te horen dat er een plaats was in een andere haven in Brisbane, en besloten we er naar toe te varen. Het was wel ver van de stad af, maar je moet wat...

Ons eindpunt van de boottrip was 20-12. Daar kwamen we 's avonds aan. Gek... Nooit meer varen met de Vallina...

• 10 Januari 2013 - 17:52

Elke:

leuk leuk leuk!
    Raar dat ik deze pas nu er bij zie staan????
    hoe is het nu weer in nederland?
    zijn jullie al een beetje gewent aan het koude weer?
    We hopen dat jullie de tijd van jullie leven hebben gehad!
    Rene, Elke, Alisha en Jenthe

• 11 Januari 2013 - 02:41

Sanne En Monique :

Nee, Elke, dat is niet raar. Dit verhaal is vandaag geplaatst. ;-) Er was een virus op mijn fotocamera waardoor ik dacht dat ik alle foto's kwijt was, daardoor was het vervelend om achter de computer te kruipen... De laatste 2 reisverslagen zijn er vandaag opgekomen, zodat toch iedereen de laatste gebeurtenissen kunnen nalezen.

In Nederland is het maar koud! Haha! En het went snel om weer in Nederland te zijn. :-) Leuk om iedereen weer terug te zien. En we hebben zeker onze tijd van ons leven gehad! Het was echt iets om nooit meer te vergeten!

Ik zie je snel weer, Elke!

Groetjes Sanne

• 11 Januari 2013 - 09:30

Marian Venhuizen:

Hoi meisjes,
    Wat fijn om weer eens wat te horen en inderdaad gek dat ik nu terug mail, want jullie zijn nu al in Nederland. Maar ik vind en vond het erg leuk om jullie te volgen en ik hoop jullie gauw weer een keer in levende lijve te zien. Schrijf je avonduren op en plak de foto's in of via de computer maar deze reis zullen jullie nooit meer vergeten dat is een ding wat zeker is. Sanne bedankt nog voor je leuke kaartjes dat was erg fijn om die te krijgen een echte verassing! verder gaat het hier zijn gangetje en we spreken elkaar gauw, groetjes en xxx van Bas en Marian

• 11 Januari 2013 - 10:31

Mama Dore-Jan:

Hai,hai,

wat een mooie verrassing om de nieuwe reisverslagen te openen:]
    We hebben al 2 dagen van jullie thuis komst kunnen genieten maar de nieuwe reisverslagen blijven zeer welkom.Wauw wat een gave foto"s en een mooi verhalen.
    Super dat jullie zoveel moois hebben beleeft.
    Je gaf al aan Sanne dat de vakantie Super is geweest en het jullie zoveel moois heeft gebracht ook mede door de boottrip,Steve en de andere mensen aan boord.
    Ik weer genoten van dit reisverslag!!!!!!!!!!!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mama Dore-Jan