Litchfield National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sanne en Monique - WaarBenJij.nu Litchfield National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Sanne en Monique - WaarBenJij.nu

Litchfield National Park

Door: Sanne en Monique

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Monique

27 Oktober 2012 | Australië, Darwin

Gisteren zijn we naar Litchfield geweest. Een National Park in de buurt van Darwin. Om 7:00 werden we opgehaald van ons hostel.

Daar gingen we dan. We hadden eerst een tussenstop om krokodillen in het wild te gaan zien. Daar kregen we eerst een ontbijt. Toast, met koffie of thee. Daarna moesten we nog even wachten tot we op de boot mochten. Om de tijd te doden kwam er een slang te voorschijn die we vast mochten houden. Dat was leuk! De gids vroeg Monique of ze ooit de giftigste slang van Australie gezien heeft. Nee, antwoorde ze. Toen begon de gids zijn mauw op te rollen, waarop Monique met grote ogen vroeg: "Have you been bitten by that snake??!" Waarop de gids heel relaxt antwoorde: "No, i'm just rolling my sleeve." Tja, dusss...

Daarna gingen we aan boort. De krokodillen spotten! Eerst gingen we een adelaar voeren. Een vrouw op ons dek had rauw vlees bij en hing deze aan een hengel. Daar kwam al gauw een adelaar op af. Hij pakte pijlsnijl het stuk vlees en vloog naar een boom om het vlees op te eten.

Al gauw daarna kwam de 1e krokodil. "Pink Lady" noemden ze haar. Ze was verminkt, had geen voorpoten meer. Gaaf om zo'n groot beest in het echt te zien! Er kwam weer een hengel met vlees te voorschijn en de krokodil moest moeite doen voor zijn eten. Uiteindelijk sprong hij een stuk boven het water uit en greep het vlees.

Zo waren er nog 2 andere krokodillen.

Verder werden de adelaren nog een keer gevoerd. Daar kwamen er veel op af! Gaaf om die vogels van zo dicht bij langs je hoofd te zien vliegen!

Na de "Jumping Crocodile Cuise" reden we door naar Litchfield National Park. Onze 1e stop was bij termietenheuvels. Zo groot! Die kleine beestjes kunnen er wat van!! Termieten zijn niet sterk genoeg om door je huid heen te bijten, maar ze zijn wel in staat om zo'n groot 'gebouw' neer te zetten!

Daarna reden we door om te gaan zwemmen bij 2 mooie grote watervallen! De gids koos Monique en Sanne uit om een mooie tocht te maken in en langs het water. "An Exploring Adventure!!" zei hij super spannend... Nou, dat wilden we wel. Eerst kwamen we een grote kruisspin tegen. Ongeveer 10 cm met poten erbij. Die was niet giftig en kon je zo aanraken. Die zag er eng uit! Dus die raakten wij maar gewoon niet aan. Daarna kwamen we groene mieren tegen en hij zei dat we die konden eten. Monique zei: "No, thanks!" Sanne zag de mier, pakte hem op en stopte hem in haar mond. Jammie! Limoensmaak! Och, je moet toch alles een keer geprobeert hebben?! De tocht ging weer verder, zo zagen we een boom waar de boomrangen uit worden gehaald en boven in een aantal bomen gingen vleermuizen! Die waren groot! Sommige schrokken van ons en vlogen een stukje. Enge zwarte grote beesten! En daar zagen we nog een spin! Nog groter dan de 1e! Die was ongeveer zo groot als je hand. Geel-zwart, en wel gevaarlijk. Daarna doken we het water in en zwommen richting de watervallen waar we nog wat foto's hebben gemaakt.

Daarna heerlijk gegeten! Boterhammen met sla, ui, tomaat, komkommer, kaas, vlees. Jammie! Dat lusten we wel!

We vervolgden onze trip naar een andere waterval. Daar hebben we ook gezwommen! Wat een paradijs. Mooi!!!

Dat was ons avontuur Litchfield! Vervolgens de 3 uur durende trip terug naar Darwin. Wat waren wij moe toen we terug bij onze hostel aankwamen!!

's Avonds zijn we nog naar een bar geweest, waar live muziek werd gespeeld. Dat is hier wel typisch Australisch, denken we. In bijna alle cafetjes wordt live muziek gespeeld! Super leuk en gezellig!

De dag erna zijn we Darwin weer ingelopen en zijn we naar een krokodillendierentuin geweest. Daar hebben we een minikrokodilletje vast mogen houden. :-)

Dat was het wel weer zo ongeveer, wat we met jullie wilden delen... Tot de volgende!!

• 27 Oktober 2012 - 12:11

Mama Dore-Jan:

Hoi,hoi,

leuk om je nieuwe avontuur te lezen en de mooie foto"s te bekijken.
    Jullie maken echt leuke dingen mee.Ik word nog bijna jaloers maar dan in de goeie zin.
    Ik gun het jullie van harte.
    Sanne kunnen we vaker mieren eten als je thuis bent hier lopen er buiten genoeg rond?Ha ha.
    Wauw die termieten die kunnen er inderdaad wat van.
    Kunnen ze ook huizen bouwen?ha,ha.
    Ik ben alweer benieuwd naar jullie volgende avontuur.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmama.

• 29 Oktober 2012 - 09:54

Inge:

Heey!

Wat een verhaal weer he! De 2 weken zijn al weer even om en jullie hebben al zoveel leuke, aparte en gezellige dingen mee gemaakt!
    Nu zitten jullie weer in het vliegtuig, op naar de oostkust! Ben blij dat ik jullie vanochtend nog even gesproken heb! Goede reis en tot het volgend berichtje!

XxXxX Inge

• 29 Oktober 2012 - 18:33

Marian Venhuizen:

jeetje zijn jullie levensmoe of zo???? spinnen, slangen en krokodillen. En dat allemaal achter elkaar. Bas vind slangen niet leuk en ik spinnen niet. Maar zo'n krokodil ondanks haar handicap kan je toch wat aan doen, als je naar die kaken kijkt. Wat spannend allemaal zeg. Maar wat ik het meest bijzonder vind is dat je zo'n miertje op kunt eten. Wauw dan ben je een bikkel. Dat zou ik niet kunnen. En die roofvogels dat is toppie, wij kennen alleen maar een buizerd van dichtbij. Wat we wel gezien hebben is de amerikaanse zeearend in Canada toen. Dat was ook indrukwekkend. Hier gaat alles goed en word het al een beetje winter, van zaterdag op zondag had het al gevroren -5 graden. Dat kunnen jullie je nu niet voorstellen maar het was echt zo. Ik ben lekker met de fiets gaan werken, zondag. Wel koud, maar alleen de vingertopjes (ondanks handschoenen) en mijn tenen. 25 kilometer is dat van Boxmeer naar Grave, enkele dus dubbel 50 kilometer zou je zeggen. Maar de terugweg via de Graafsedijk gefietst en dat was korter dus 48 kilometer in totaal. Ook genoeg, nietwaar. Ik zou zeggen geniet nog van al het wildlife, de mensen en de natuur daar het ga jullie goed en wij denken aan jullie. groetjes van Bas en Marian (zwembadmoeder) koeiedag, toedeloe, dikke doei, knuffels, groetjes, laaaaaaaaatttttttteeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrr xxxxxxxxxxxxxxx

• 30 Oktober 2012 - 13:26

Irene Van RAAK:

Hallo lieve dames. Fijn dat jullie het zo geweldig hebben,ik heb nog niet alles gelezen maar dat komt nog wel.In elk geval MONIQUE alvast proficiat met je verjaardag,want als ik het goed heb is dat morgen.GROETEN VAR IEDEREEN EN WE HOUDEN kontakt.
    irene

• 30 Oktober 2012 - 18:43

Mama En Pap Van Sanne:

Lang zal ze leven,lang zal ze leven........
    Van harte gefeliciteerd Monique met je 23 ste verjaardag.Maak er een fijne dag van!!!!!!!!!
    En we wensen je nog vele fijne gezellige en gezonde jaren!!!!!!!!!!!

groetjes Jos en Dore-Jan!!!!!!!!!!!!!!

• 30 Oktober 2012 - 22:13

Gemma Jansen:

Hoi moniek,van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een leuke dag van.De borrel houden we tegoed.Je mist ons vast en zeker!!!!!!!!denk eraan wij hebben donderdag ook feest.
    We bestaan 3jaar en dat vieren we je bent uitgenodigd voor de lunch half 1in wijkgebouw!!!!!!!
    Have Fun en doe geen dingen die wij "oudjes" ook niet zouden doen .gr gemma

• 31 Oktober 2012 - 10:08

Rick:

Hey snush! Nog een keer van harte gefeliciteerd met je 123e verjaardag! Maare, volgens mij ben jij nog nooit in de lente jarig geweest. Zal wel raar aanvoelen, met 30 graden een feetsmuts op ipv de 7 graden die het hier nu is. Brrr... 31 optober.
    Geniet en maak er nog een leuke dag van! (al heb ik het idee dat jullie alweer aan de bar hangen gezien het tijdsverschil)

• 01 November 2012 - 04:29

Monique Linssen:

Heel erg bedankt voor de felicitaties!!!
    Ja ik mis mijn collega'tjes wel hoor!! Maar ik zal proberen er vrijdag bij te zijn met de lunch. Maar als het niet lukt dan veel plezier met ons 3 jarig bestaan te vieren!! En samen borrelen als ik weer terug ben houd ik jullie aan!!! haha

Groetjes!!

• 04 November 2012 - 22:50

Ingrid:

hallo monique en sanne,

Wat ontzettend leuk jullie verhalen en foto's
    Wij mark en ikke krijgen er ook zin in!!
    We bedoelen om te reizen natuurlijk ;)
    Niet onaantrekkelijk zo,n heerlijk kusje van zo'n krokodilletje bijt maar in mijn billetje hi hi...
    We hadden een leuk teamuitje en we hebben je gemist natuurlijk
    Jij was een leuk type geweest voor de samba ballen samen met mij en de grote trom...
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een kadootje is misschien wel een leuk tasje van krokodillenleer...
    We missen je en tot snel hopelijk
    Groetjes Markus en ingrid

• 09 December 2012 - 12:39

Wilfried En Caroline Geurts:

Hallo Monique en Sanne,

We hebben net jullie reisverslagen gelezen en de super mooie foto's bekeken. Wat geweldig om dit allemaal mee te mogen maken. Ga verder met genieten! Sanne, deze week ga ik koffie drinken bij jullie mam en zal nog wel meer mooie en spannende verhalen horen.
    We zijn benieuwd naar jullie volgende avontuur.

Groetjes van Wilfried en Caroline uit een nat en nog een beetje wit Deurne.