Van Brisbane naar Sydney - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Sanne en Monique - WaarBenJij.nu Van Brisbane naar Sydney - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Sanne en Monique - WaarBenJij.nu

Van Brisbane naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Monique

11 Januari 2013 | Nederland, Deurne

Daar zaten we dan, in Brisbane. 21-12 zou de wereld vergaan en wat gingen wij die dag doen: De boot poetsen! Als de wereld dan zou vergaan, dan met een schone boot! Wij poetsten de buitenkant van de boot. Dat was leuk! We waren weer kinderen. Het was super warm, en dan met water en sop de boot poetsen, dan weet je wel wat er gebeurd: Flats!!! Een emmer water over je heen! Tijdens het spelen werd de boot grondig gepoetst en was hij uiteindelijk weer super wit!

Helaas, tijdens het poetsen hoorden we dat de 2 andere meiden een lift hadden gevonden naar Sydney en dat ze ons dus nog diezelfde dag zouden verlaten. Dat was raar, je weet dat het er aan komt, maar zo snel hadden we niet verwacht! Wij bleven tot de 29e op de boot. De 29e hadden we een hostel geboekt in Sydney dus wij hadden nog zee van tijd. Wij zwaaiden iedereen 1 voor 1 uit. De meiden, Joanna en Wiebke, als eerste, 2 dagen later Daniël, 2 dagen daarna Julian en uiteindelijk bleven Steve, Philipp en wij over op de boot. Wij bleven daar om kerst te vieren. Dat was een speciale kerst. Steve had lekker eten voor ons gekocht en die maakten we voor de lunch: gamba's, kreeft, kalkoen, kip en varkensvlees. Jammie! Ook werden er lekkere salades gemaakt en ons feestmaal was klaar om te eten! Grappig, aan de andere kant van de wereld, in zomerse sferen kerst vieren... Dat is een speciale ervaring!

Verder zijn we veel de stad in geweest. De haven lag ver van de stad af, dus bracht Steve ons iedere dag naar het treinstation zodat we wat van Brisbane konden zien. We zijn in Brisbane naar verschillende films geweest in de bioscoop. Puur uit verveleing ook. Er viel niet echt veel te beleven... We bleven er toch nog een lange tijd, dus boekten we nog een tour naar Surfers Paradise en een mooi regenwoud. Dat deden we de laatste dag dat we in Brisbane waren. Het strand was mooi! Hoge golven, en veel surfers. Leuk om dat eens gezien te hebben. En in de zee zwemmen met die golven was een hele uitdaging! :-)

29 december namen we de trein naar Sydney. Ons eindpunt van de trip. 14 uur in de trein zitten. Dat was een hele belefenis. Mooie omgeving! En schijnbaar vond een jongeman, die biertjes op had, het nodig om ruzie te maken... In onze cabine! Doe dat eens ff lekker ergens anders!!! Maar helaas. Hij wilde vechten met een vader, in het bijzijn van zijn kinderen. Dat vonden medereizigers niet zo'n goed idee. Ze gingen tussen beiden staan. Uiteindeiljk kwam er treinpersoneel aan te pas. En toen de trein een tussenstop maakten verliet de jongen de trein en toen moesten we nog even een half uur wachten op de politie! Ze namen het incident wel heel serieus. Bleek daarna dat hij meiden lastig viel en de vrouw van de vader waar hij ruzie mee had, steeds bleef aanstaren en raar deed.

In Sydney aangekomen liepen we naar ons hostel. Raar om weer je rugzak te moeten dragen en weer een andere verblijfplaats hebt. Ons hostel een gebouw van 13 hoog. Wij zaten op 12 hoog. En er was maar 1 lift... Dus, lekker vervelend! Onze kamer deelden we met 4 anderen. Toen beseften we dat de boot wel erg lux was... Maar goed, we moeten niet zeuren, dit was weer het backpack leven én we zaten in Sydney!!!

Alles lag op loopafstand. Zo hebben we het Opra house bezocht, Madame Tussauds, de grootste Imax bioscoop van de wereld! Dus ook daar hebben we ons goed kunnen vermaken!

Ook hebben we een treinrit naar de Blue Mountains gehad. Jawel hoor, daar zaten we dan, om 12 uur in de trein. Slimme meiden: we er pas achter in de trein dat de treinreis 2,5 uur duurt! Oke! Dus we hebben maar 2 uurtjes! Zo dom! Maar ach, dan maar 2 uur even snel overal heen en kijken, foto's knippen en weer wegwezen. Er was een 'hop on, hop off' bus en die bracht ons sneller naar de plaatsen die we wilden zien. Dat was ons geluk geweest. Want het gebied was nogal groot! We hebben gelukkig wel kunnen genieten van de mooie omgeving! En uiteindelijk toch veel kunnen zien. :-)

En natuurlijk ons oud en nieuw! GEWELDIG! Onze finale van de reis, zo voelde het. 10 uur 's morgens zaten we al in de rij te wachten om in het park naast het Opra house te kunnen. 6000 mensen konden daarin en wij wilden natuurlijk de beste plaats hebben! Half 11 zaten we al te wachten in het park! Maar het wachten werd beloond, het was geweldig! Om 9 uur begon er al een kleine vuurwerkshow. Of ja, klein, dat was al erg veel voor ons! Na dat vuurwerk vaarden er boten in de haven die verlicht waren met rood of oranje licht. Die cirkelden in de haven en half 11 begon er een lasershow. Die stelde niet veel voor, daar zag je niet veel van. En dan wachten tot 12 uur. Er werd massaal afgeteld en toen explodeerde Sydney! Zoveel vuurwerk, en was overwedigend mooi. De 10 minuten waren helaas zo om! Mooi!!!

En we naderden het einde. Het einde van onze trip en het samen zijn. 3 maanden lang bij elkaar zijn en het ging erg goed samen! We hebben een geweldige ervaring erbij! Dit gaan we nooit vergeten...

We zijn weer thuis... Terug in het koude Nederland! Nu gaat het harde werken beginnen: Fotoboeken in elkaar zetten en een leuke DVD maken van alle filmpjes die we gemaakt hebben! En veel herinneringen ophalen!

Bedankt voor het lezen van al onze verslagen en natuurlijk voor de leuke reacties onderaan onze verslagen. Dat deed ons altijd goed om te lezen! En zoals jullie nieuwsgierig waren naar onze verhalen, waren wij aan de andere kant van de wereld erg nieuwsgierig naar iedereen die de verhalen hadden gelezen en of er weer berichtjes waren geplaatst! BEDANKT!!!

• 11 Januari 2013 - 09:39

Marian Venhuizen:

Bedankt nog voor jullie reisverslagen en de mooie foto's super ik heb er ook van genoten en vind het jammer om nu te stoppen met terug mailen en wachten op jullie berichten. Maar ja, aan alle leuke dingen komt een einde en dan gaat het gewone leven weer verder. Veel suc7 met aclimatiseren en het koude Nederland weer aanvaarden. Ik heb dat ook altijd als we op vakantie zijn geweest dan duurt het even voor ik weer gewend ben, zoals gezegd met twee benen weer op de aarde geland ben. Tot gauw en groetjes een koeiendag en xxx van Bas en Marian

• 11 Januari 2013 - 10:02

Mama Dore-Jan:

Hoi Sanne en Monique,

ook wij willen jullie bedanken voor de mooie reisververslagen met de prachtige verhalen ,avonturen en fantatische foto"s .Het was echt genieten:]!!!!!!!!!!!!!
    Zo kregen wij een kijkje van jullie backpack trip en jullie zeilboot reis.
    We hebben in 1 woord genoten van jullie avontuur.
    Via deze weg willen we ook Steve bedanken die jullie bootreis mogelijk maakte.
    Daardoor hebben jullie paatsen en plekken gezien die niet voor toeristen toegangelijk waren.
    Daarnaast gaf hij jullie wijze levenslessen mee over hoe magic alles is en was en de dag te plukken en en er van te genieten.
    Nogmaals bedankt dat wij mee konden genieten!!!!!!!!!!!!
    Verder zijn wij blij dat jullie weer in ons mooie Nederland zijn met zijn prachtige seizoenen:]
    We hebben al enkele dagen kunnen genieten van jullie aanwezigheid en verhalen,foto"s en video"s geweldig!!!!!!!!
    Het duurt nog dagen en wellicht weken dat we kunnen nagenieten met jullie.
    Het is een waardevolle belevenis en tijd voor jullie beiden geweest die jullie voor de rest van jullie leven bij jullie dragen en niemand van je af kan nemen:]

Heel veel liefs van Papa mama Inge en Rob.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 11 Januari 2013 - 11:38

Willeke Sanders:

Hallo Monique

De beste wensen voor het nieuwe jaar ook voor Sanne natuurlijk. Jammer dat het prinsessenbestaan nu ophoudt, je weer met beide pootjes in de wijk belandt en je de kou moet trotseren. We hebben inmiddels een nieuwe collega aangetrokken, zij heet Nikki, leuke meid en ook nog lekker jong. Tot snel en we zien je wel! Ja ja je bent nog steeds welkom!! Goede reis terug!!! Bai bai!!!!